Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mosódióval mosok

2009.01.31. 19:25 - NyugtonMalac

Hamár mosható pelus, akkor mosódió is... Persze aztán jöttek a Coolababy pelusaink, amiket nem szabad dióval mosni... De a kedvem nem hagyott alább...

 

Környezetbarát mosás

 

Megvan a hadi tervem! Sokat olvasgattam, és kitaláltam, hogy hogyan kezdek bele.

Megtaláltam a számomra szimpatikus beszállítókat, és leadtam a rendelésemet... 

A következő mintákat rendeltem meg tesztelésre:

2 db akciós minta csomag mosódió ajándék mosó zsákkal (vászonzsák, benne 8 nagy, vastag, fél mosódióhéj - nekem több is volt benne) Ez 6-8 mosásra elegendő!!!

 

 

 

5l mosódió héj kivonat - kézi mosáshoz gondoltam

  

 

 

 

 

 

 

 

100 ml mosóparfüm Frühlingswiese illatban (persze nem tudtam megszaglászni az illatokat, mert webes rendelésnél ez nem lehetséges :( )

 

 

 

 

 

200 ml Nano Silver koncentrátum - emberi fogyasztásra is ajánlott, de még nem mertem bevállalni. A mosógépbe nem kell tennem, mert az eleve tudja ezt az opciót :) És én használom is rendszeresen! Én a sampon főzéshez gondoltam kipróbálni, meg még utána olvasgatok... Ha emberi fogyasztásra is ajánlott, akkor nem árthat a baba fürdető vizébe sem ha fertőtleníteni szeretnék... De ennek még utána kell járnom. Még sok információt kell begyűjtenem e téren.

 

 

 

 

 

 

1 kg mosószóda - mosáshoz, a mosószerhez adagolva felesben, makacs foltokat áztatni.

 

 

 

 

500 ml Öko kézimosogatószer koncentrátum - ha már kiméljük a környezetünket, kíméljük rendesen! :)

 

 

 

 

 

 

1 db epeszappan - folttisztításhoz. Erre van szükségem a Coolababy pelusok tisztításánál, ha kakival van dolgom.

 

 

 

 

1 flakon Frosch mosógél - aloe verás - Ezzel kell kimosnom a pelusokat. Nagyon finom illata van! Oda vagyok érte! És ez is környezet barát :D Ezt a terméket a DM-ben és a tescoban is lehet kapni! Én a tescoban vettem meg ;)

 

 

 

 

 

Bár a beszerzés nem volt zökkenő mentes, de végül minden ideért. A mosogató szert csak akkor tudom beüzemelni, ha a régi kifutott... Már nagyon várom! Nagyon jó érzéssel tölt el, hogy végre én is teszek valamit a környezetünk megóvása érdekében!

Haditerv a mosáshoz 

Előkészületek 

Ruhák mosása 

A nagyon mocskos cuccokat (zoknik, koszos térdek a gyerek rucikon, stb.) bedörzsölgetem mosás előtt epeszappannal és így teszem a gépbe. 

Pelusok mosása 

Kétféle használt pelus van, az egyik a kakis pelenka. Ezt azonnal ki kell mosni! Én epe szappannal mosom ki a kakit amennyire tudom. A fehér pelenkabetéteket mosószódás vízben áztatom, ha foltosak lettek, a külsőket a színük védelme miatt rögtön a tároló vödörbe teszem előmosás után. Nekem a nyitott tetejü vödörben való száraz tárolás teafaolaj cseppekkel nagyon jól bejött. Nincs szaga 5 nap állás után sem. A pelenka külsőimnek amúgy is elegendő az epeszappanos előmosás, mert gyönyörűen kiszedi az anyatejes-kaki foltokat!

A másik eset a pisis pelus. Mivel nem vagyok nagyon buzgó, és hát a víz pazarlás is fájdalmas pontom, gyűjtögetem a pisis pelusokat az első kakis pelenkáig, vagy az esti fürdésig. Ekkor egyben kilöttykölöm őket sima vízben, vagy ha a kakis pelusok miatt szükségem van mosószeres vízre is, akkor abban átöblítem ezeket is. Nem öblítem ki a mosószeres vizet, csak csavarom, és megy a száraz tároló vödörbe a pelenka sereg.

Kezdődhet a mosás

Ruhák mosása

Nos, vannak a rucik a szennyestartóban. 3 féle ruhakupacot szoktam készíteni színek szerinti bontásban: 1. fehér, világos; 2. piros, sárga színes; 3. fekete, sötét színes.

A szelektálás után a kupacomat bedobálom a mosógépbe, ha makacs folttal találkozom, a fenti előkészületek szerint járok el. Ha csak átöblíteni kell a ruhákat, akkor csak mosódióval mosok 40 fokon. Öblítőszert nem használok, csak mosóparfümöt. De még meg kell találjam az igazi illatot. Szeretem az illatos ruhákat, ezért 30 csepp parfümmel indulok, aztán majd meglátom. Bekapcsolom a silver nanó opciót is a gépen fertőtlenítés céljából.

Mosódiókat (4 fél darab a zsákban) mosás után szárítom, és jelölöm csomóval, hogy hanyadik mosásnál járok. Terveim szerint 3-4szer fogok használni egy adagot.

Ha a szennyes ruhák között makacs foltok, koszos ruhák is vannak, akkor mosószódát is adok a mosáshoz. Kikeverem egy adagolópohárba vízzel a szükséges mennyiséget, és beleöntöm az adagoló tartályba.

Pelenkák mosása

Várakoznak a pelenkák a vödörben, és egy két foltos pelus ázik a mosószódás vízben. Ezeket szépen bedobálom a gépbe. Frosch mosógélt öntök be, és ugyan annyi mosószódát vízzel kikeverve. Öblítőt nem használok, 40 fokos vízben mosok, és a silver nanó programot is kiválasztom. Teszek az öblítő tartályba 30 csepp mosóparfűmöt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a haditerv. Már kipróbáltam a fehér mosást, meg a pelus mosást is. Egyenlőre még nem találtam gyengébbnek, mint a hagyományos mosószereket. Bár az öblítő illata erősebb, és talán puhábbak is a rucik tőle... De ezeknek olyan természetesebb a tapintásuk. Mosóparfümből másik illatot fogok legközelebb választani. De ha hihetek a reklámoknak, akkor csak a 150. mosás után lesz aktuális, addig ezt az illatot szaglásszuk :D

Később még írok majd a kifinomultabb, megalapozottabb tapasztalataimról.

Egyenlőre azonban még nem bántam meg, hogy belevágtam a környezet kímélő mosásba is!

Sőt nagy büszkeséggel tölt el a dolog!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugtonmalac.blog.hu/api/trackback/id/tr63914808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása