Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mosható pelusozunk

2009.01.31. 15:50 - NyugtonMalac

Borimmal a pocakomban komoly elhatározásra jutottam. Mosható pelenkát fogunk használni...

Mosható pelenkáink

 

Még a pocakomban lakott a legkisebb kislányom, mikor beleszerettem a mosható pelenkákba. Na, nem azért mert fanatikus mosónő vagyok... Sőt útálok mosni, de olyan helyesek ezek a pelusok, és a hírek szerint olcsóbb megoldás is, mint az eldobható. és hát, nagyon éreztem a késztetést, hogy kipróbáljuk.

Olvastam hát sokat, míg okosabb lettem a témában, majd még többet és már teljesen össze voltam zavarodva. Így azért kellett pár hónap, míg megemésztettem mindent, és kiválasztottam az első pelenka készletünket.

 

Mi alapján választottam?

 

Olyan pelenkát szerettem volna, amit egy boltba betérve tudok megvenni. Előtte megtapizni, megnézni, megszeretni. Ilyen pelenkákból kettőt találtam a magyar piacon. A Brendonban a BambinoMiot, és egy kismamaruházati boltban a Kálvin tér közelében a Monapel pelusokat.

Én nagyon borzalmas tudok lenni, ha valamit a fejembe veszek. És mikor eldöntöttem, hogy akkor belevágok a Monapel pelusok beszerzésébe, akkor bizony mindent félretéve azonnal el is rohantam a kiszemelt boltba.

Megnéztem, és frászt kaptam! Te jó ég, ilyen hatalmas nagyok a Monapel praktikák???

Mellé tettem az eldobható pelusaimat (ezeket a kórházi napokra szereztem be), és játéknak tűntek mellette. Nem mertem megvenni ezeket a pelenkákat. Megnéztem a Monapel All In One (továbbiakban AIO) pelusokat is. Ezek már nem tűntek olyan nagyoknak, de még így is 3x akkorák, mint az eldobható. rendeltem 4 db legkisebb AIO pelust éjszakára...

Aztán elcammogtam a Brendonba, és megvettem a BambinoMio első csomagját. Ezek helyes kis csomagoknak tűntek a Monapel után. A tapasztaltabb használók is ezt írták róla...

Haza hoztam a szerzeményeimet és gyorsan ki is mostam őket. Nem szeretek pazarolni és lelkes sem vagyok (ilyen mértékben), így csak egyszer mostam ki őket az előírtak szerint.

teltek múltak a napok, közeledett a szülés időpontja, és én rájöttem, hogy nem szeretnék olyan sűrűn mosni, így vettem még egy csomag BM pelenkát.

 

Így a készletem Bori érkezésére a következő képpen alakult

 

BambinoMio:

24 db 1-es méretű prefold

6 db -5kg-ig külső

Monapel AIO:

4 db -5kg-ig

Bori popsiját a kórházi napokon (3 nap) eldobható pelenkába bugyoláltam, de ahogy hazaértünk, máris áttértünk a BM pelusokra, és éjszakára kipróbáltuk a Monapel AIO pelusainkat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első benyomások, tapasztalatok

 

A BM nagyon jól szerepelt!!! Nagyon megszerettem. Persze ahogy alakult Bori, úgy kellett hozzá igazítani a prefoldok hajtogatását. Nekünk az elején a legjobban a rövidebb oldallal párhuzamosan 4 részbe hajtogatva volt a legjobb.

A Monapel azonban nagy pofára esés volt. Semmi pisit nem szívott be, de legalább nyakig pisis lett reggelig Bori. Nagyon meglepődtem. Mikor kézzel ki szerettem volna lötyizni a pelenkát, tapasztaltam, hogy a víz is lepereg róla. Namármost az lenne a dolga, hogy nyelje, mint kacsa a nokedlit. Majdnem feladtam, de gondoltam kap még egy esélyt a monapel. Bedobtam amosásba, és pár nap után újra ráadtam Borira. Már nem ázott át, de még nem volt az igazi. Rájöttem, hogy az lehet a baj, hogy az ajánlott 3x-i előmosást nem igazán vettem komolyan, és még nem éllt be az anyag. Ugyhogy kimostam mind a 4 Monapelt még 3x a pelus mosásokkor, és újra elkezdtük használni. Végül sikerrel vette az akadályokat, tehát megkapta az éjszakai műszakot, ahogy azt terveztem.

 

Használatban a BambinoMio és a Monapel

 

Ahogy nőt a Bori popi, úgy kellett követni a pelenka hajtogatással is. Eleinte 4 részbe hajtogattam, majd 3 részbe a hosszú oldallal párhuzamosan, és visszahajtogatva a pocak felé eső részt, majd egyszerűen a rövid résszel párhuzamosan 3 részbe. Én a BM pelusainkat nagyon szerettem, mindig jól szerepeltek, nagyon ritka volt a ruha szennyeződése, bár a külsők gyakran kaptak kakifoltokat.

A Monapel pelusok az első pofon után meglepően jól szerepeltek. A 12 órás éjszakákat hiba nélkül vitték, egyszer sem fordult elő átázás, és alkalmankén elmeneteleknél is munkába álltak. Csupán az AIO használatának egyszerűsége miatt. Megszerettem. És ez a pelenka a pici babám fenekére is tökéletesen illeszkedett, és nagyon csinos popit varázsolt a kislánynak.

2-3 hónapos kor körül Bori kinőtte a BM külsőket, és elszaladtam megvenni a következő méretet. Vettem 4 db külsőt (5-7kg-ig), ami folyamatos mosással éppen csak hogy elég volt. Még jól jött volna két darab, de máshogy alakultak a dolgok...

Bori 3 hónapos kora körül kinőtte a Monapeleket. Na nem vészesen, de már itt volt az idő a következő generáció beszerzésére. Mivel már szép nagy babára kell keresgéljek pelenkát, kissé kitágúlt a kör. Ráadásul a magyar forgalmazók kínálatában megjelentek újabb lehetőségek.

 

Váltás

 

Kinéztem magamnak a Pop-in nevű pelenkát, ami nagyon nagyon megtetszett, de hihetetlen, milyen drága. Ennek ellenére áttértem volna szépen lassan erre, de ekkor felfedeztem egy váratlan lehetőséget.

Valaki a vaterára feltett vadonat új Coolababy pelenkákat. Ezek fele annyiba kerülnek, mint a Pop-in-ek, és sokkal élénkebbek a színei. Féltem, hogy ezek a színek fognak majd, és veszítenek is az élénkségükből, így első ízben csak 6 db-ot vásároltam (ez egy napi adag, ha folyamatosan mosom, szárítom, akkor folyamatos használatra elegendő, és még a 3 éves Lilim éjszakai pelus szükségletét is fedezi, ha apa is úgy akarja :) ).

Mikor lebonyolítottuk az eladóval az üzletet, felfedeztem, hogy a kedvenc mosható pelenkázással és hordozással kapcsolatos fórumom egyik lelkes tagja az eladó. És bár én így drágábban kaptam meg a pelenkákat, mint akik a fórumon rendeltek, nem bántam meg, mert ahogy kértem, rögtön meg is kaptam. (Másnap már mostam is.)

És elkezdtem használni. Annyira bejött, hogy azonnal beleszerettem. Meg is rendeltem volna a teljes készletet azonnal (ahogy 2 kakis pelust is lekezeltem, és felfedeztem, hogy abszolút nem ereszti a színét), de már útban volt az 1 db Pop-in pelusom, amit tesztre rendeltem magamnak :)

Végül nem bírtam tovább várni, 1 hét használat után berendeltem még 18 db Coolababy pelenkát, szép színekben, és plusz 10 db belsőt. Éjszakára. Hihetetlen milyen nagyon szívja a nedvességet!

És ekkor beérkezett a Pop-in is. Gyorsan kimostam, és száradás után az első éjszakán már be is vetettem! Tényleg szuper jó! Teljesen más, mint a Coolababy, de én mind a kettőt egyformán szeretem. Ezért nem bántam meg, hogy a nem kicsit olcsóbb Coolababy pelus mellett döntöttem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tapasztalatok

 

Coolababy pelenkák: zsebes AIO pelus, gyönyörű színes külső, és egy vízelvezető, szárazon tartó réteg rávarva, így keletkezik a zseb, ami a popi részén lévő nyílással használható. Ebbe a zsebbe kell beletenni a frotír szerű anyagból lévő többrétegű pelenka betétet, aminek olyan hihetetlen nedvszívó képessége van, hogy a vastagsága mosás közben 4x-esére is duzzadhat :) Nagyon tetszik. Ezt a belsőt (egyet vagy kettőt) beleteszek a zsebbe, és kész is van az AIO pelenka. De mivel szétszedhető, gyorsabban szárad :)

Gyönyörűen símul a babapopsira (az 5,6kg-os kislányomra gondolok), nem képez oriási bugyort, és csodálatos élénk színű bugyika a popsin. Nagyon formás, szép!

Mosásnál vigyázni kell, hogy a popsival érintkező vékony baba termó anyag pórusai ne tömődjenek el, ezért marha epe szappannal kell a kakit kimosni, mosás, ill. tárolás előtt.

És Frosch mosógéllel kell mosni, és ugyan annyi mosószódát kell még a mosáshoz adni. Én nem használok öblítőt, és ecetet sem, mert ezüst ionos mosógépem van, és én azzal fertőtlenítek. De van mosóparfűmöm, amiből pár csepet (20-30) kell tenni az öblítő vízbe, és így finom illata lesz a pelenkáknak. Ha nagyon nem akar a kaki folt eltűnni, akkor mosószódás vízben kell áztatni egy napig a foltos pelenkákat.

Ez a pelenka az éjszakai műszakban, a 3 éves éjszakai műszakban a nappali és az eutazós műszakokban is kiválóan szerepelt. A mosásuk végtelenül egyszerű, és ekkora mennyiségnél elég hetente egyszer mosni :D Addig pedig egy esti átöblítés után kicsavarva a vödörben lehet tárolni pár csepp teafaolajjal.

Pop-in: gyönyörű, pihe puha, szintén szétszerelhető AIO pelenka. Ebbe patentokkal kell betenni a betétet, aminek natur színe van. Nekem meglepően nagyon tetszik ez a szín is. A Pop-in pelusoknak pasztel színei vannak, én a barack színt választottam, mert a BM használat közben felfedeztem, hogy a kakit nehéz kimosni (de nem lehetetlen), és az apróbb elszíneződések ezen a színen látszanak a legkevésbé ;) .

Míg a Coolababy külső része vízhatlan kabátszerű anyag, addig a pop-in külső része is pihe puha poló anyag szerű, és ez alatt található a vízzáró réteg. Ezt nem tartom sem előnynek, sem hátránynak, csupán csak észrevéleménynek :D

A pop-in is gyönyörűen símul a babapopsira (itt is az 5,6 kg-os lányomra gondolok), nem képez nagy bugyort, könnyű összeszerelni (pattentokkal), és nagyon csinos benne a babapopi!

Pop-in van a popin ;)

Mosni ugyanúgy mosom, mint a Coolababy-t, mert abból rengeteg van, ebből meg csak 1, így a Pop-in alkalmazkodik, nem hiszem, hogy baja lehetne :) Mivel szétszedhető, ez is gyorsan szárad. Szeretem! Nem elképzelhetetlen, hogy még beszerzek 3-4 darabot, de mivel a készletem jelen pillanatban tökéletes, és teljes, nem égető ez a projekt.

 

Készlet optimalizálás

 

Az a legjobb a mosható pelenkákban, hogy ha nagyon szépen vigyázol rá, akkor könnyen találsz neki új gazdát. A mi kezdő pakkunk, a teljes BM csomag, és a 4db Monapel AIO pelusok immár új, szerető gazdára találtak. Egy nemsokára megérkező pici lányka örökli majd tőlünk őket.

Így a mi jelenlegi pelusaink

Coolababy:

24 db pelenka (sötét kék, világos kék, sárga, zöld, narancssárga, piros, fehér és lila színekben)

10 db plusz pelenka betét

Pop-in:

egyenlőre 1 db barack színű

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugtonmalac.blog.hu/api/trackback/id/tr96914441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dvorcsák Marianna 2009.02.19. 09:54:12

Szia! Nagyon örülök, hogy megosztotan a tapasztalataidat. Én szintén azt a 2 fajta pelenkát használom és szintén jó véleménnyel vagyok róla. Csak azért irok mert látam,hogy a két pelenkát teljesen egyformán mossod, sajnos a pop-in-t nem szabad Frosch-val mosni mert kárositja az anyagot. A pop-in bambusz rostból készül melynek van természetes celluiz tartalma a frosch meg sajnos hosszútvon oldja ezeket. Én java részt pop-int használok nagyon jó tapasztalokkal, még a beteg hig széklet sem folyik ki mint pl. A POPOLINI aio-jából. Én a kuhsie-nak is használom az aio- ját ami szintén jó csak nem olyan pihe-puha mint a pop-in. Nekem nagyon bevált az a fajt mosás, hogy teafaoljaba várják a mosási napot majd mosódió, mosószóda, és az öblitő helyére vizben elkevert illóolaj igy az illat is igen olcsón megvan. Remélem még sok jó tanáccsal látsz el benünket. Marianna

NyugtonMalac 2009.04.28. 08:51:13

Kedves Marianna :)

Nagyon szépen köszönöm az információkat, amit a mosással kapcsolatban tőled kaptam. Természetesen már jó ideje nem froschal mosom a pop-injaimat, mert kiokosodtam e téren is... :)

Szerencsére a pop-inoknak semmi bajuk nem lett, kb 1-2x mentek csak bele a frosch-os mosásba...

Mivel azonban nem szeretek sokféle képen mosni, ezért a coolababyk szépen lassan eladásra kerültek. Jelenleg csak a pop-injaimat és az 1 db Bumgenius Organic-omat használjuk :) Mind két típust nagy szerelemmel ;)
De erről majd egy új bejegyzésben írok inkább...

Rég írtam ide, de addig is rengeteg új tapasztalatot gyűjtöttem... Ezt fogom a napokban megosztani a nagyérdeművel ;)

Még egyszer köszönöm!
Edit

Szpandika 2009.06.07. 22:41:37

Kedves Nyugtonmalac!

Szeretnék érdeklődni, hogy szeretnéd-e még eladni a Coolababy pelenkáidat? Vagy esetleg már el is adtad? Én nagyon szívesen megvenném, ha még megvannak...

(24 db pelenka (sötét kék, világos kék, sárga, zöld, narancssárga, piros, fehér és lila színekben)
10 db plusz pelenka betét)

Nem akartam tolakodni, gondolom, már rég eladtad, vagy odaadtad valakinek, de azért még nem adom fel a reményt! :-)

Szép hetet! Üdvözlettel:
Andrea


süti beállítások módosítása